Tarikh : 18 Mei 2024
Masa : 09:00 Pagi - 11:00 Pagi
Lokasi : NADI Kg Kuala Hilir Oya
Peserta : 4 Peserta

Tujuan:

  1. Mencungkil dan memupuk bakat peserta dalam bidang penyelidikan dan pembangunan inovasi sains, kejuruteraan dan matematik (STEM)
  2. Untuk meningkatkan kemahiran praktikal dan mendorong kreativiti dalam menghasilkan projek inovasi
  3. Sebagai platform  kepada peserta untuk mgemukakan idea kreatif dan membangunkan projek inovasi
  4. Menggalakan ahli NADI terus aktif dan menarik minat bukan ahli untuk mendaftar sebagai ahli NADI.

Aktiviti:

  • Tayangan video building blocks Flower
  • Aktiviti STEM

Gambar Di Sini

 **************************************************************************************************************

Tarikh : 12 Mei 2024
Masa : 09:00 Pagi - 12:00 Tengahari
Lokasi : NADI Kg Kuala Hilir Oya
Peserta : 8 Peserta

Tujuan:

  1. Pendedahan tentang perisian Canva
  2. Pendedahan tentang asas tektik-tektik reka bentuk grafik
  3. Pendedahan tentang pemahaman fungsi-fungsi perisian Canva
  4. Meningkatkan kreativiti dan kemahiran asas ICT peserta dalam penggunaan komputer dan perisian
  5. Menggalakkan pernhargaam terhadap keluarga dan guru
  6. Menyampaikan pemahaman yang mendalam mengenai pentingnya kesedaran dalam menggunakan internet secara beretika dan efektif
  7. Menggalakan ahli NADI terus aktif dan menarik minat bukan ahli untuk mendaftar sebagai ahli NADI.

Aktiviti:

  • Tayangan video KDB
  • Pengenalan Canva
  • Latihan Kad ucapan Hari Ibu
  • Latihan Kad ucapan Hari Guru

Gambar Di Sini

 **************************************************************************************************************

Tarikh : 04 Mei 2024
Masa : 09:00 Pagi - 11:00 Pagi
Lokasi : NADI Kg Kuala Hilir Oya
Peserta : 4 Peserta

Tujuan:

  1. Mendedahkan peserta tentang platform e-pembelajaran yang interaktif dan latihan bantuan belajar.
  2. Pendedahan suku kata Bahasa English secara kreatif   
  3. Permainan pendidikan sebagai alat penilaian untuk mengukur pemahaman pelajar terhadap konsep-konsep tertentu dan pencapaian mereka dalam pembelajaran.
  4. Permainan atas talian boleh membantu meningkatkan literasi digital pelajar dengan mengajar mereka menggunakan pelbagai alat digital dan platform.
  5. Memupuk minat pelajar untuk mengulangkaji pelajaran
  6. Menyampaikan pemahaman yang mendalam mengenai pentingnya kesedaran dalam menggunakan internet secara beretika dan efektif

Aktiviti:

  • Pengenalan Tablet
  • Tayangan video KDB & Kuiz
  • E-Pembelajaran (Word Search)

Gambar Di Sini

 **************************************************************************************************************

Tarikh : 11 Mei 2024
Masa : 08:45 Pagi - 10:45 Pagi
Lokasi : NADI Kg Kuala Hilir Oya
Peserta : 6 Peserta

Tujuan:

  1. Mendedahkan peserta tentang platform e-pembelajaran yang interaktif dan latihan bantuan belajar.
  2. Memupuk minat pelajar untuk mengulangkaji pelajaran
  3. Membantu mengulangkaji dan penguasaan pelajar dalam pelajaran
  4. Menggalakan ahli NADI terus aktif dan menarik minat bukan ahli untuk mendaftar sebagai ahli NADI.

Aktiviti:

  • Kuiz Matematik
  • Kuiz Sains
  • Klik Dengan Bijak

Gambar Di Sini

 **************************************************************************************************************

Tarikh : 21 April 2024
Masa : 09:00 Pagi - 12:00 Tengahari
Lokasi : NADI Kg Kuala Hilir Oya
Peserta : 3 Peserta

Tujuan:

  1. Pendedahan tentang pengenalan Microsoft Word
  2. Pendedahan tentang asas kemahiran keusahawanan
  3. Pendedahan tentang fungsi-fungsi utama Microsoft Word 2021: memasukkan dan mengatur jadual, mengisi gambar dan jenis-jenis tulisan,saiz dan warna
  4. Meningkatkan kemahiran asas ICT peserta dalam penggunaan komputer dan perisian
  5. Mempromosikan fungsi dan perkhidmatan NADI kepada komuniti setempat.

Aktiviti:

  • Pengenalan Microsoft word dan Menu product
  • Latihan Menu Produk: Mi Udang
  • Kahoot Matematik & Klik dengan Bijak

Gambar Di Sini

 **************************************************************************************************************