Tarikh | : 18 Mei 2024 |
Masa | : 09:00 Pagi - 11:00 Pagi |
Lokasi | : NADI Kg Kuala Hilir Oya |
Peserta | : 4 Peserta |
Tujuan:
- Mencungkil dan memupuk bakat peserta dalam bidang penyelidikan dan pembangunan inovasi sains, kejuruteraan dan matematik (STEM)
- Untuk meningkatkan kemahiran praktikal dan mendorong kreativiti dalam menghasilkan projek inovasi
- Sebagai platform kepada peserta untuk mgemukakan idea kreatif dan membangunkan projek inovasi
- Menggalakan ahli NADI terus aktif dan menarik minat bukan ahli untuk mendaftar sebagai ahli NADI.
Aktiviti:
- Tayangan video building blocks Flower
- Aktiviti STEM
**************************************************************************************************************
Tarikh | : 12 Mei 2024 |
Masa | : 09:00 Pagi - 12:00 Tengahari |
Lokasi | : NADI Kg Kuala Hilir Oya |
Peserta | : 8 Peserta |
Tujuan:
- Pendedahan tentang perisian Canva
- Pendedahan tentang asas tektik-tektik reka bentuk grafik
- Pendedahan tentang pemahaman fungsi-fungsi perisian Canva
- Meningkatkan kreativiti dan kemahiran asas ICT peserta dalam penggunaan komputer dan perisian
- Menggalakkan pernhargaam terhadap keluarga dan guru
- Menyampaikan pemahaman yang mendalam mengenai pentingnya kesedaran dalam menggunakan internet secara beretika dan efektif
- Menggalakan ahli NADI terus aktif dan menarik minat bukan ahli untuk mendaftar sebagai ahli NADI.
Aktiviti:
- Tayangan video KDB
- Pengenalan Canva
- Latihan Kad ucapan Hari Ibu
- Latihan Kad ucapan Hari Guru
**************************************************************************************************************
Tarikh | : 04 Mei 2024 |
Masa | : 09:00 Pagi - 11:00 Pagi |
Lokasi | : NADI Kg Kuala Hilir Oya |
Peserta | : 4 Peserta |
Tujuan:
- Mendedahkan peserta tentang platform e-pembelajaran yang interaktif dan latihan bantuan belajar.
- Pendedahan suku kata Bahasa English secara kreatif
- Permainan pendidikan sebagai alat penilaian untuk mengukur pemahaman pelajar terhadap konsep-konsep tertentu dan pencapaian mereka dalam pembelajaran.
- Permainan atas talian boleh membantu meningkatkan literasi digital pelajar dengan mengajar mereka menggunakan pelbagai alat digital dan platform.
- Memupuk minat pelajar untuk mengulangkaji pelajaran
- Menyampaikan pemahaman yang mendalam mengenai pentingnya kesedaran dalam menggunakan internet secara beretika dan efektif
Aktiviti:
- Pengenalan Tablet
- Tayangan video KDB & Kuiz
- E-Pembelajaran (Word Search)
**************************************************************************************************************
Tarikh | : 11 Mei 2024 |
Masa | : 08:45 Pagi - 10:45 Pagi |
Lokasi | : NADI Kg Kuala Hilir Oya |
Peserta | : 6 Peserta |
Tujuan:
- Mendedahkan peserta tentang platform e-pembelajaran yang interaktif dan latihan bantuan belajar.
- Memupuk minat pelajar untuk mengulangkaji pelajaran
- Membantu mengulangkaji dan penguasaan pelajar dalam pelajaran
- Menggalakan ahli NADI terus aktif dan menarik minat bukan ahli untuk mendaftar sebagai ahli NADI.
Aktiviti:
- Kuiz Matematik
- Kuiz Sains
- Klik Dengan Bijak
**************************************************************************************************************
Tarikh | : 21 April 2024 |
Masa | : 09:00 Pagi - 12:00 Tengahari |
Lokasi | : NADI Kg Kuala Hilir Oya |
Peserta | : 3 Peserta |
Tujuan:
- Pendedahan tentang pengenalan Microsoft Word
- Pendedahan tentang asas kemahiran keusahawanan
- Pendedahan tentang fungsi-fungsi utama Microsoft Word 2021: memasukkan dan mengatur jadual, mengisi gambar dan jenis-jenis tulisan,saiz dan warna
- Meningkatkan kemahiran asas ICT peserta dalam penggunaan komputer dan perisian
- Mempromosikan fungsi dan perkhidmatan NADI kepada komuniti setempat.
Aktiviti:
- Pengenalan Microsoft word dan Menu product
- Latihan Menu Produk: Mi Udang
- Kahoot Matematik & Klik dengan Bijak
**************************************************************************************************************